smedbergandersson

Ett tag sen

Kategori: Allmänt

Det blir inte så mycket bloggande här ifrån mig... Det är lite fullt upp med annat här om dagarna och sen ser dagarna ganska lika ut. Jag pluggar ju matte på distans och förra fredagen var Neo med mig på Mah. Det gick helt okej, han ville vara uppe och vara med ganska mycket så jag fick ha honom på axeln och pennan i andra handen. Men som sagt, det gick bra ändå. Vi är inne i det sista nu på kursen, en redovisning och en tenta sen är det sommarlov. Ska bli skönt, hoppas nu solen också kikar fram snart.

                                  image description

Sista tiden har Neo växt och växt lite till, så han väger nu 5480g och är 57,5cm lång. Om man ska jämföra med snittet på kurvan ligger han ca 1kg och 2cm över snittet ha ha!! Men han mår väl och det är bättre det är på det hållet än andra. Han sover (har gjort det nu ca 1v) även i sin egen spjälsäng nu. Innan sov han i vagnen, men det är ganska skönt nu att han vänjer sig vid sin säng. Och jag korsar fingrarna, men dem sista två nätterna har Neo sovit från ca 22.30-04.30! Hoppas verkligen det håller i sig ;). Sååå skönt att få lite mer sammanhängande sömn.

                                 image description

I måndags var vi och hälsade på Cindy och lille Oscar. Vi tog en promenix ner i byn och en sväng till Apoteket. Neo var inte så nöjd att ligga i vagnen utan skrek från och till ifrån Cindy ner till Apoteket. Försökte locka med napp, men den är han inget större fan av så det gick sådär. Men väl shoppat inne på Apoteket fick jag snällt öppna restaurangen och amma honom där bland tanter och farbröderna, sen blev han lugn. I alla fall tills vi var ca 5min ifrån Cindys hus, så då fick jag ta upp honom och bära han över axeln.  

                                 image description

Han har nu även invigt sin vagga! Det var lite svårt i början, men efter fler filtar och kuddar kunde man somna gott. Och jag kunde sitta med datorn i soffan och en fot på vaggan så han sov gott =)!

                                 image description

Kommentarer


Kommentera inlägget här: