smedbergandersson

Oral-B Pro-Expert

Kategori: Testpilot

Jag har haft möjligheten att buzza om Oral-B Pro-Expert All-Around Protection och Oral-B Pro-Expert Emalj. Att vara en buzzador innebär att jag får hem (oftast) prover att testa. Efter att jag testat produkten kan jag dela ut små provtuber till vänner och berättar om min upplevelse med produkten.
 
Oral-B Pro-Expert har fyra nya tandkrämerna i sortimentet som skyddar mot:
 
¤ hål
¤ inflammation i tandköttet
¤ plack
¤ känsliga tänder
¤ skador på emalj
¤ tandsten
¤ missfärgning
 

 

Pro-Expert All-Around Protection ger din mun ett pålitligt
allt-i-ett skydd tack vare den unika formulan med tennfluorid och polyfosfater.

Pro-Expert Emalj är berikad med polyfosfater som stärker och skyddar emaljen från erosion orsakad av syraattacker.

Whitening - formulan består av en blandning vitgörande ämnen som hjälper till att rengöra tänderna och ta bort missfärgningar på emaljen.

Sensitive + Gentle Whitening ger känsliga tänder omedelbar och långvarig lindring samtidigt som den hjälper till att förebygga framtida känslighet och emaljerosion genom att bilda ett lager som skyddar mot syraattacker.
 
Oral-B Pro-Expert All-Around Protection har små krisataller som nästan känns som sandkorn, men dessa löses upp efterhand som man borstar. Jag tyckte det kändes konstigt dem första gångerna men nu tycker jag att det känns kanon med dem. Extra stort plus är den fräscha mintsmaken. 
 
Oral-B Pro-Expert Emalj ska skydda emaljen. Lite svårt att veta efter så kort tid, men den känns helt okej. Jag hade önskat en friskare smak, smaken tycker jag är ganska svag och jag gillar när det är lite mer (mint)smak då jag tycker det känns fräscht.
 
Jag kan varm rekommendera dem båda, men framförallt Oral-B Pro-Expert All-Around Protection som är min favorit och som jag kommer fortsätta köpa.
 
För mer information om de olika tändkrämerna kan ni läsa på Oral-B´s hemsida här.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: