smedbergandersson

Nå alla på en gång genom ett SMS

Kategori: Testpilot

Jag har haft möjligheten att buzza om SMSgrupp. Att vara en buzzador innebär att jag får hem (oftast) prover att testa. Efter att jag testat produkten kan jag dela ut små provtuber till vänner och berättar om min upplevelse med produkten.
 
 
SMSgrupp är en enkel metod där man genom sin telefon skapar en grupp med dem personer man vill ska ingå. Perfekt till familjen, kompisgänget eller laget. Detta gör att genom att skicka ett SMS så ser alla vad som skrivs genom att det kommer som ett vanligt SMS till din mobil.
 

Kort sagt, så här fungerar det:

Gå in på SMSgrupp´s hemsida här eller ladda ner SMSgrupp appen till din mobil.
  1. Välj ett gruppnamn
  2. Lägg till medlemmar
  3. Klar! Du har nu skapat din SMSgrupp
Enda negativa som jag kan tycka är att det kostar vanlig SMS-kostnad för SMS som man skickar till sin grupp/grupper. Jag som inte har fria SMS blir detta en kostnad, vilket man hade kunnat ungå om man gör det via något annat socialt nätverk exempelvis Facebook. Dock tillkommer inga extra avgifter eller startkostnader. Och att skriva ett meddelande till sin grupp kostar som ett enda SMS oavsett hur många medlemmar gruppen har.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: