smedbergandersson

Mammafika med buzzador och Nestlé

Kategori: Testpilot

 

Jag har genom Buzzador fått möjlighet till att testa Nestlés Min frukt med äpple/päron och Min frukt med äpple/banan/jordgubb. När man är med i Buzzador ges man möjlighet att prova nya produkter och tjänster. Man får testa produkten själv och får sedan dela ut tester till bekanta. Jag har nu fått Min frukt som är till 100 % en frukt smoothie och består endast utav Krav ekologisk ingredienser. Den är god som en mosad frukt, användas som bär till mellanmålet eller som en dessert och lämplig för barn från 6 månader. Min frukt är perfekt på utflykten (man slipper tunga glasburkar eller plastlådor som läcker), till lunchlådan (enkel att hålla i handen) eller till en lugn fruktstund. En öppnad Min frukt förvaras i kylskåpet i högst 2 dygn.

VIKTIGT:
Lämna inte barnet utan uppsikt om han/hon själv håller i förpackningen och se till att kapsylen är utom räckhåll. Använd inte produkten om korken eller påsen är skadad.

Jag har tidigare testat 2 konkurrenter och skriver + och – i förhållandevis till Nestlé Min frukt.

Ella´s kitchen 
+ Finns i fler smaker
+ Har ett återvinningsprogram där man skickar in tomma påsar (dem godtar även ifrån andra
   märken) som återvins och man kan som koncement få poäng/insänt material som omvandlas
   till pengar som man kan skänka till olika välgörenhetsorganisationer.  
- Är lite rinniga i början
- Innehåller fler kolhydrater av sockerarter

Semper
+ Finns i fler smaker
- Är inte Krav ekologisk
- Innehåller fler kolhydrater av sockerarter
 
 
Idag bjöd hem 2012-ligan på fika och buzz-möte. Mammorna fick smaska på en god mumsig chokladkaka och barnen fick välja varsin Min frukt. Alla vara rörande överrens om att dem är väldigt goda och smidiga att ha med sig. Även lätt för barnet att äta "frukten" själv, utan att det finns risk att sätta en bit i halsen och dessutom slipper man skala och dela frukten. Alla barnen åt Min frukt med hull och hår!! De fullkomligt älskar dem. Innan man öppnar den är den roliga att leka med och sen när man öppnat den sitter dem med munnarna öppna som små fågelungar. Några av barnen kunde suga i sig den. Stort plus att den är Krav ekologisk och innehåller minst kolhydrater av sockerarter i jämförelse med konkurrerande märken.

Det som man kan tycka är lite negativt är priset, ca 12,90kr, vilket är ungefär lika mkt som en dubbel så stor glasburk. Dock har vi sett att på ICA kan man med kupong köpa 3 betala för 2! Även bilden på framsidan är lite missvisande. På äpple/päron är där ett stort päron på framsidan och man kan tänkas tro att päron skulle vara övervägande i smoothien, men det är äpple 70 % och päron 30 %. Samma sak är det med äpple/banan/jordgubbe med en stor fin jordgubbe på framsidan och fördelningen är 53 % äpple, 27 % banan och 20 % jordgubbe. Men sen och andra sidan är det upp till konsumenten att kolla vad man köper. Nu håller vi tummarna för fler smaker, gärna med mango och Min frukt kommer att vara en användbar produkt vid många tillfällen framöver!

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: