smedbergandersson

Storytel, ljudböcker

Kategori: Testpilot

Jag har genom Buzzador fått möjligheten att testa Storytel - ljudböcker, som är perfekt att lyssna på i mobilen. Dem har över 2000 ljudböcker som man kan strömma direkt i sin dator och mobil. Om man inte har fri surf på sin mobil, dator eller om man flyger finns möjlighet med Offline-funktionen där man kan lyssna när, var och hur man vill i mobilen. Lyssnar man innan man ska gå och lägga sig kan det vara bra att använda Sleep funktionen så den stängs av efter önskad tid. Man kan även sätta bokmärken på de böcker man önskar lyssna på så man lätt hittar dem sedan. Storytel är Sveriges största ljudboks-community där man även kan dela, bli tipsad och recensera de lyssnade böckerna.

Jag har verkligen tyckt det varit kanon! Jag har kanske inte använt det så mycket som jag önskar, men tiden är lite knapp till att lyssna på ljudbok när man är småbarnsförälder. Men jag har bl.a lyssnat när jag varit ute och gått med vagnen, regniga dagar när Neo sovit och när jag lagt mig och Neo redan sover. Det finns många sökfunktioner i Storytel så det är enkelt att hitta en bok, smart även att kunna läsa vad andra tycker om boken.

Kommer jag att fortsätta?

Nja, för min smak tycker jag det är lite dyrt. Möjligen när jag känner att jag har mer tid över och har möjligheten att utnyttja det mer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: